sunnuntai 22. helmikuuta 2015

Piikkipallopaniikki

Syksyn jälkeen minulla on ollut enää kaksi okahiirtä, nekin jo iäkkäitä. Alkoi tulla huoli, että kohta minulla ei ole ollenkaan okahiiriä, ensimmäistä kertaa sitten yli kymmeneen vuoteen. Siitä asti olen etsiskellyt uusia okahiiriä ja tammikuulla sainkin vihiä parista poikueesta. Pitkien järjestelyjen ja kolmen välikäden kautta eilen meille kotiutui kaksi uutta hiirulaista. Ovat ensimmäiset minulle poikasena tulleet, kaikki muut ovat jo olleet aikuisia, paitsi ne kolme omaa kasvattia tietenkin. Olin suunnitellut kokeilevani niitä toisen vanhuksen seuraan, kesyn ja pelkäämättömän kaverin seurassa niistä olisi nopsemmin kasvanut rohkeita, mutta valitettavasti tämä vanhus menehtyi tiistaina 5v9kk iässä. Onni onnettomuudessa kuitenkin, että nämä uudet hiiret tulivat nyt, muuten minulla olisi enää ollut yksi okahiiri ja olisi tullut hienoinen paniikki, että kohta ei ole enää ainuttakaan. Näiden muutamankin päivän ajan oli jo vaikea katsella toista terraariota tyhjänä. Tämä jäljelle jäänyt vanhus on 4v9kk ikäinen tytöntyllerö ja uudet tulokkaat ovat pojanpalleroita, joten niitä ei voi samaan asumukseen laittaa.

Mutta tässäpä nämä ovat, noudatin nimeämisessä edelleenkin samaa kaavaa, eli kaikilla okahiirilläni on Egyptiin liittyvä nimi (nehän virallisesti siis ovat egyptinokahiiriä), saanen esitellä Saharan Autiomaa "Sahara" ja Gizan Pyramidi "Kisa". Näin pikaisen tuttavuuden perusteella vaikuttavat mukavilta veijareilta, jotka kiipelivät jo ulkopuoliseenkin maailman tuttavuutta tekemässä. Yhden poikkeavan piirteen niissä tosin huomasin kaikkiin aiempiin okahiiriini verrattuna, nämä eivät ole ollenkaan ahmatteja...






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti