keskiviikko 1. toukokuuta 2019

Vappupallo poikineen

"Pa pa pa pa pallo, pallo vierii näin. Pa pa pa pa pallo, ihan nurin päin. Kaivelen palloja, kaivelen näin. Vieritän palloja itseäni päin." Mukaelma Tuuli Paasolaisen kappaleesta Pa pa pa pa pallo.


"On piilossa värien, suojassa pyöreiden pallojen lapinkoira pehmoinen ollen aina suloinen. Vain muutamat tuntee sen." Mukaeltu Sauvo Puhtilan suomeksi sanoittamasta kappaleesta Kuningaskobra.


"Uulalalaa... ulapaa... pallot mua keinuttaa. Tatataa... tatatata... lalalaa... pallojen kanssa... Mulla oli hauskempaa. Vappupalloni ja minä." Mukaelma J. Karjalaisen sanoituksesta Merenneitoni ja minä.


"Lattialle pudonnutta voinko takaisin saada. Kulutettu, käytetty, littanaan pureskeltu. Järsitty ehkä liikaa ei siihen korjaus auta, taisin nähdä vähän liikaa vaivaa. Että hajalle sain sen, mikä palloks tarkoitettiin." Mukaelma Apulannan kappaleesta Koneeseen kadonnut.

4 kommenttia:

  1. Hauskannäköistä möyrimistä! :D

    VastaaPoista
  2. Onpas kivan näköistä puuhastelua! Pimenisköhän Karpolla vintti, jos se näkisi noin monta palloa yhdellä kertaa? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itse mielessäni olen mietiskellyt kummieni jo edesmennyttä kultaistanoutajaa Lindaa, joka veti tennispallojakin aina suuhunsa useamman kappaleen kerralla, kun kaikki piti aina saada mukaan, että mitenhän sillä ois pakka seonnut, jos olis näin paljon palloja eikä millään mahdu kaikki suuhun. :D

      Poista